Hlavní menu


Nacházíte se zde: Úvodní stranaNávštěvní kniha

Návštěvní kniha

Vložit vzkaz

 

 (Nezobrazovat: )

 

Tučně KurzívaSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlík

 

 

Zobrazit příspěvky:
23-14 | 13-4 | 3-1

  • reagovat | 03. Února 2013, 14:08
    Jan Tulis napsal(a):

    Prosím o informaci o " FOND PRO ČSL LET PRAHA- NEW YORK.
    Děkuji

    Honza

    19. Února 2013, 22:36
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Asi máte na mysli sbírku pořádanou na podporu letu přes Atlantik?
    Tato iniciativa vznikla v euforii po známém prvním překonání Atlantiku američanem CH. Lindbergem v roce 1927. Naše oficiální místa se k podobné akci stavěla odmítavě, a proto vznikla myšlenka nashromáždit potřebné finanční prostředky (2000000 Kč) prostřednictvím sbírkového fondu. Hlavními propagátory byli kpt. Malkovský a por. Pavlovský. Ze sbírky amerických krajanů byl dokonce zakoupen motor Wright Whirlwind J6. Samotný letoun pak byl konstruován v Aeru. Vznikl tak později známý dopravní typ A-35. První prototyp však měl místo kabiny cestujících v trupu bez oken umístěné palivovové nádrže pro uskutečnění dálkového transatlantického letu. Teprve po krachu celé akce byl prototyp přestavěn na dopravní a stavěl se pak v sérii pro ČSA a pro Baťu.

  • reagovat | 23. Května 2012, 22:38
    Rici [mail] napsal(a):

    Při brouzdání po netě jsem našel Vaše moc krásné stránky. Zaspomínal jsem na mládí kdy jsem dělal modely.

  • reagovat | 26. Dubna 2012, 06:35
    Viktor Škarka [mail] napsal(a):

    Ahoj.Mám na všechny zůčastněné prosbu o radu.Jsem sběratel hraček našich dědů a podařilo se mi získat model dopravního dvou motorového kluzáku s imatrikulací(spz) 524-OH 206.Nevíte co to přesně znamená?Jedná se o Finské letadlo? Díky za postřehy.Viktor[I][/I]

    30. Dubna 2012, 08:09
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Písmena OH má v současnosti opravdu přiděleno Finsko a myslím, že tomu tak bylo i před válkou (neověřoval jsem). Nicméně, co se týče značek na hračkách může to znamenat cokoliv - výrobci hraček si většinou nelámou hlavu s nějakou autentičností. Zkuste mi poslat fotku toho modelu, jestli se alespoň podobá nějakému známému typu.

  • reagovat | 26. Dubna 2012, 04:05
    Moravec [mail] napsal(a):

    Prosím Vás, čí je imatrikulace CS TFY? Děkuji. VM

    30. Dubna 2012, 08:01
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    CS-TFY by měl být Airbus A-320-232, v.č.1868, patřící charterové společnosti Masterjet a je registrován v Portugalsku. viz www.masterjet.net/si…

  • reagovat | 30. Března 2012, 16:30
    Jacek KERUM [mail] napsal(a):

    Ahoj, úplně náhodou jsem se trefil na tyto stránky, létám v aeroklubu Příbram a také po celé republice. Pod záložkou imatrikulace jsem si všiml registru letadel a zaujalo mne, že tak jsou i naše stroje, některé ale s chybějícími údaji - např. L-13 SW OK-5116 .... Dále máme odstavené Blaníky L-13 OK-4801, 6812 a 8712, VT (LG) 425 Šohaj OK-5372, VT-116 Orlík OK-7438, VSO-10 OK-4516 a OK-7528, pak Z-126 OK-DVG a Z-226 OK-LMB no a Z-142 OK-OPC. Mohu nějak přispět (samozřejmě ne okamžitě) k doplnění? Podobně když jezdím po AK prakticky celé republiky. Nebo - přes adresář AeČR rozeslat žádost o doplnění. Např. v Křížanově je jediná VEGA OK-7900 atd atd.

    01. Dubna 2012, 23:05
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Díky za doplnění a jakoukoliv další spolupráci samozřejmě přivítáme.
    Informace se mnohdy v různých zdrojích liší a mohou být i chybné. Takže pokud si všimnete nějaké nesrovnalosti, neváhejte na ni upozornit. Síla Internetu je právě v tom, že lze vše neustále upřesňovat.

  • reagovat | 08. Února 2012, 21:42
    Petr napsal(a):

    děkuji za tyto stránky... jsou vedeny naprosto nádherně Smajlík

    09. Února 2012, 10:04
    Pavel Soukup [mail] reaguje:

    Děkujeme Smajlík

  • reagovat | 28. Prosince 2011, 12:27
    Petr [mail] napsal(a):

    Dobrý den
    Nevím jak jinak to zjisti, tak to zkusím zde. Případně se nezlobte za nevhodný příspěvek.
    Vlastním dřevěnou vrtuli AERO a chtěl bych nějakým způsobem zjistit z čeho pochází. Je cca 207cm dlouhá a nápis AERO a číslo 4305 je vyraženo u středu vrtule. Na hranách vrtule je jakési oplechování.
    Neporadil by někdo.
    Děkuji Polívka Petr

    31. Prosince 2011, 16:32
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Pokusím se najít někoho, kdo bude schopen odpovědět.

    12. Února 2012, 17:03
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Pokud by někdo chtěl pomoci při identifikaci této vrtule tak diskuse na toto téma, včetně detailních fotografií je na adrese www.modelforum.cz/vi…

  • reagovat | 04. Listopadu 2011, 17:26
    ala [mail] napsal(a):

    smazáno

    05. Listopadu 2011, 07:58
    Pavel Soukup reaguje:

    Zpráva obsahovala pouze odkaz na internetový obchod, e-mail nefunkční. Toto prosím ne.

  • reagovat | 17. Října 2011, 16:13
    jan napsal(a):

    tema josef frantšek jsem měl nazakladni škole jako ročnikovou praci a mohu říct že to je jedna z mala pribehu o nem ktere me zaujaly nejvice

    02. Listopadu 2011, 07:48
    Pavel Soukup reaguje:

    Doporučuji tuto knihu: knihy.abz.cz/prodej/… Po pravdě řečeno, článek částečně vychází ze "zdramatizovaného" příběhu z L+K a proto bych doporučil přečíst výsledky dalšího bádání pana Rajlicha. S pozdravem Pavel Soukup

  • reagovat | 02. Června 2011, 12:53
    slavek napsal(a):

    Přehled imatrikulací je super. Přidal by jsem fotky.

    31. Července 2011, 17:07
    mariks reaguje:

    přehled imatrikulací je super? Je zajímavé, že jsme mezi nimi našel letadla, které stále jěště létají... Řekl bych že autor přehledu neměl vůbec žádný přehled...

    12. Srpna 2011, 11:06
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    to mariks: Patrně jsi chtěl napsat, že jsi nenašel letadla, která ještě létají. Vysvětlení je v úvodním článku přehledu, který jsi zřejmě nečetl. Není nic jednoduššího, než mi napsat, kde je v přehledu chyba nebo co tam chybí.
    Zároveň na tomto místě ještě jednou děkuji všem, kteří se neváhají podělit se svými vzpomínkami a upřesňujícími informacemi. Všechny vaše podklady postupně zpracovávám a imatrikulace budou podle nich pravidelně (nejspíš měsíčně) aktualizovány.

    16. Srpna 2011, 17:26
    mariks reaguje:

    tak např. Z-226 OK-LNN, OK-MQB a jistě by se našli další. Obě stále létají a nejsou vymazány. Pro doplnění dat doporučuji stánky ÚCL www.caa.cz rejstřík letadel...

    17. Srpna 2011, 12:39
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Díky za upozornění. Data o Trenerech jsou čerpány ze seznamů Václava Němečka z L+K 1994 č.13 a 14. Podle nich byl OK-MQB vymazán v roce 1980. V roce 1995 byl tedy patrně znovu zprovozněn.
    U OK-LNN je zde poznámka "registrován na Slovensku", což dle ÚCL zjevně není pravda.
    Opraveno bude při nejbližší aktualizaci.
    Podobných případů bude samozřejmě více, a proto neváhejte upozorňovat. Kontrola cca 2500 záznamů v oficiálním rejstříku s mou stávající databází bohužel není v mých časových možnostech. Možná se najde ochotný dobrovolník.....?

Zobrazit příspěvky:
23-14 | 13-4 | 3-1

Popis

  • Povinné položky jsou označeny červenou hvězdičkou, e-mail a webové stránky nejsou povinné. Pokud chcete, aby se e-mail u Vašeho příspěvku nezobrazoval, zatrhněte políčko "Nezobrazovat".
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky, HTML značky nejsou povoleny. Odkazy se převádějí automaticky.

Nahoru | Úvodní strana | Kontakt | Mapa webu | Autoři | RSS
Československé letectví - web o historii letectví u nás [2010-2012]